Baner06

Sonda

  Nie, jeżeli wójt jest dobry nie ma takiego powodu
  Tak, nikt nie powinien za długo sprawować takiego urzędu
  Nie mam zdania
 

Sprawdź wyniki sondy

Partnerzy

Społeczny Instytut Ekologiczny

Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Społecznej STELLA

Fundacja 'Regionalis'

Polecamy

Fundacja Agrinatura

Sieć Ekoturystyczna między Bugiem a Narwią

Stowarzyszenie 'Dla Dawnych Odmian i Ras'

Czasopismo Biokurier

Tabletka dobra na wszystko ?


autor: kp

Przemysł farmaceutyczny w Polsce wart jest corocznie kilkadziesiąt miliardów złotych, a jego wpływy ciągle rosną. Po leki bez recepty sięga ponad 75% społeczeństwa, ufając, że dany produkt pomoże na te, czy inne dolegliwości. Naszą wiedzę na temat dostępnych specyfików czerpiemy głównie z reklam.

Z badań przeprowadzonych przez naukowców z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego wynika, że blisko połowa respondentów kupuje leki pod wpływem reklam. Przekaz ten opiera się na zasadach tzw. wpływu społecznego.

Oto niektóre mechanizmy, jakimi posługują się reklamodawcy:

1. zasada AUTORYTETU – najczęściej w reklamie przyjmuje ona postać ,,zaufanego lekarza”, który jako osoba kompetentna (znająca się na lekach i ich działaniu) poleca nam ten czy inny środek.

2. zasada SYMPATII – nasz ,,zaufany doktor” z reklamy nie dość, że uchodzi w naszych oczach za kompetentnego, to do tego jest jeszcze przystojny, co tylko zwiększa nasze zaufanie i sympatię wobec niego. Albowiem osoby atrakcyjne fizycznie mają większy wpływ na otoczenie niż osoby nieatrakcyjne.

3. zasada mówiącą o SPOŁECZNYM DOWODZIE SŁUSZNOŚCI – w tym wypadku w reklamie występuje grupa osób, którym lek X pomógł na te, czy inne dolegliwości. My jako grupa docelowa utożsamiamy się z bohaterami, co tylko zwiększa oddziaływanie na nas przekazu reklamowego.

4. zasada KREOWANIA POTRZEB – w tym wypadku producenci leków i suplementów diety wymyślili za nas, co moglibyśmy zmienić w naszym codziennym funkcjonowaniu, np., że powinniśmy łykać więcej magnezu, pozbyć się uciążliwych zaparć czy zadbać o dobry stan naszej wątroby. Podążając za ich radami, sięgamy po polecane specyfiki i wpadamy w zastawioną przez nich sieć zwiększonej konsumpcji.

Więcej informacji w/w temacie można znaleźć w czasopiśmie ,, Charaktery – magazyn psychologiczny”, Nr 7 (210), Lipiec 2014.
Artykuł Aleksandry Ćwiek, pt: „ Samouleczalni ? ”

Wyszukaj

Bądź na bieżąco

Artykuły - kanał RSS

Newsletter

Wypisz z newslettera

Kalendarz wydarzeń

Kliknij na wyróżnioną datę, aby zobaczyć szczegóły!