Baner01

Sonda

  Nie, jeżeli wójt jest dobry nie ma takiego powodu
  Tak, nikt nie powinien za długo sprawować takiego urzędu
  Nie mam zdania
 

Sprawdź wyniki sondy

Partnerzy

Społeczny Instytut Ekologiczny

Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Społecznej STELLA

Fundacja 'Regionalis'

Polecamy

Fundacja Agrinatura

Sieć Ekoturystyczna między Bugiem a Narwią

Stowarzyszenie 'Dla Dawnych Odmian i Ras'

Czasopismo Biokurier

SOCZYSTY, WESOŁY POMIDOR CZYLI SZTUKA PROMOCJI WARZYW WŚRÓD NAJMŁODSZYCH


autor: kp

Z badań przeprowadzonych przez Instytut Matki i Dziecka na polskich dzieciach w wieku 11-12 lat wynika, że ponad 18 % z nich ma nadwagę, a 3.4 % cierpi na otyłość.

Naukowcy od dawna zastanawiają się, jak zwiększyć wśród najmłodszych atrakcyjność warzyw i owoców, kosztem słodkich i słonych przekąsek, które uwielbiają zajadać.

Oto kilka sprawdzonych sposobów:

1. Jeśli w stołówce warzywa i owoce zostaną wyeksponowane na początku ciągu, to ich spożycie zwiększy się o 10-15 %.

2. Jeśli zastosujemy atrakcyjne zamienniki nazw produktów, np. zamiast pomidor – napiszemy ,,soczysty i wesoły pomidor” – to jego spożycie wzrośnie o blisko 30 %.

3. Jeśli personel stołówki zapyta każde dziecko, czy życzy sobie sałatkę/surówkę, to ich spożycie wzrośnie trzykrotnie, w porównaniu z sytuacją, kiedy nikt nie zapyta o to dziecka.

4. Jeśli owoce będą wyłożone w kolorowych misach, zamiast w stalowych pojemnikach, to ich konsumpcja zwiększy się dwukrotnie.

Zachęcamy do eksperymentów!

Więcej przydatnych informacji na temat świadomego odżywiania znajduje się w magazynie ,,Charaktery”, Nr 8 (211). Sierpień 2014.
Artykuł: Krzysztofa Śliwińskiego, pt. ,, Jak jeść, by schudnąć”


Wyszukaj

Bądź na bieżąco

Artykuły - kanał RSS

Newsletter

Wypisz z newslettera

Kalendarz wydarzeń

Kliknij na wyróżnioną datę, aby zobaczyć szczegóły!