Baner03

Sonda

  Nie, jeżeli wójt jest dobry nie ma takiego powodu
  Tak, nikt nie powinien za długo sprawować takiego urzędu
  Nie mam zdania
 

Sprawdź wyniki sondy

Partnerzy

Społeczny Instytut Ekologiczny

Stowarzyszenie Wspierania Aktywności Społecznej STELLA

Fundacja 'Regionalis'

Polecamy

Fundacja Agrinatura

Sieć Ekoturystyczna między Bugiem a Narwią

Stowarzyszenie 'Dla Dawnych Odmian i Ras'

Czasopismo Biokurier

Diet coaching, czyli jak stracić zbędne kilogramy


autor: kp

46 % Polek i 63 % Polaków ma nadwagę, wynika z badań Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego. Inne badania pokazują, że tylko 2 % uważa, że spożywana przez nich dieta jest niezdrowa. Większość z nas jednak ulega złudzeniu, oceniając ją na 5, w 7 punktowej skali.

Nowa metoda walki z nadwagą – diet coaching – zakłada sięgnięcie do źródeł problemów z nadmiarem spożywanych kalorii, czyli tzw. głodu emocjonalnego. Trening może być prowadzony indywidualnie lub w grupie. Zazwyczaj trwa od kilku do kilkunastu tygodni. W tym czasie pacjent jest konfrontowany z przyczyną swoich słabości, co pozwala mu lepiej i dogłębniej zrozumieć cały mechanizm niepotrzebnego przejadania się.

Wskazówki dla tych, którzy chcą się odchudzać:

1. Zastanów się nad dotychczasowym stylem życia. Czy chcesz go zmienić? Czy chcesz się tak naprawdę odchudzić?
Odpowiedzi na te pytania pomoże ci lepiej zrozumieć swoją sytuację. Szczerość w tym temacie jest podstawą do dalszej zmiany.

2. Zadaj sobie pytania: jak jem? jak żyję?
Zapisz na kartce przebieg dowolnego dnia. Zanotuj: co zjadłaś, ilość spożytego jedzenia oraz jeśli uprawiasz jakiś sport – podaj przybliżony czas treningu.
To proste ćwiczenia pomoże ci zorientować się, na czym tak naprawdę stoisz. Ułatwi też wykreowanie twojego idealnego modelu życia, do którego dążysz.

3. Poobserwuj swoje emocje, które towarzyszą ci podczas jedzenia.
Przez tydzień badaj, w jakich sytuacjach jesz ? Czy kiedy jesteś zła, zmęczona lub ktoś ci dokuczył ? Jakie wnioski nasuwają ci się, podczas tych obserwacji?

4. Zadaj sobie pytanie – Czy jedzenie jest dla ciebie formą nagrody?
Jeśli twoja odpowiedź brzmi ,,tak”, zapisz na kartce 5 rzeczy, które sprawiają ci przyjemność. Następnie wybierz takie, które pomogą zastąpić ci jedzenie w chwilach przypływu negatywnych emocji.

5. Zastanów się, co jest twoim celem. Do czego dążysz?
Bardzo ważne, aby ten cel sformułować pozytywnie i w czasie teraźniejszym!. Np. jem 5 zdrowych posiłków w ciągu dnia, dwa razy w tygodniu chodzę na długi spacer lub jeżdżę na rowerze. Pod koniec wakacji mieszczę się w swoje ulubione jeansy.

6. Działaj!!!

Więcej w temacie diet coachingu, znajduje się w magazynie ,,Coaching”. Nr 1/2014 Styczeń-Luty. Artykuł Moniki Maciejewskiej, pt. ,,Nadwaga nawykowa”


Wyszukaj

Bądź na bieżąco

Artykuły - kanał RSS

Newsletter

Wypisz z newslettera

Kalendarz wydarzeń

Kliknij na wyróżnioną datę, aby zobaczyć szczegóły!